Старша школа

27.11.2013

Старша школа
Старша школа реалізує програми за профілями : технологічний , спортивно -технологічний.При комплектуванні профільних класів враховується:успішність учнів в попередніх класах з профільних предметів ,рекомендації вчителів ,результати тестування.  На третьому ступені освіти працюють один 10 і два 11 - х класи , в яких навчаються 90 учнів .Концепція профільного навчання
Типовими правилами для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах ( наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2003 р. № 306 ) передбачено профільне навчання у старшій школі . Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2009 р. внесено зміни до наказу МОН України від 23.02.2004 р. № 132 , якими введено типові навчальні плани для основної та старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів у структурі 12 -річної школи.Профільне навчання - засіб диференціації та індивідуалізації навчання , що дозволяє за рахунок змін у структурі , змісті та організації освітнього процесу більш повно враховуються інтереси , схильності і здібності учнів , створювати умови для навчання старшокласників відповідно до їх професійними інтересами та намірами щодо продовження освіти . Профільна школа є інституційна форма реалізації цієї мети. Це основна форма , проте перспективними в окремих випадках можуть стати інші форми організації профільного навчання , у тому числі , що виводять реалізацію відповідних освітніх стандартів і програм за стіни окремого загальноосвітнього закладу .Профільне навчання спрямоване на реалізацію особистісно - орієнтованого навчального процесу . При цьому істотно розширюються можливості вибудовування учнем індивідуальної освітньої траєкторії.Перехід до профільного навчання переслідує наступні основні 

Мета:

забезпечити поглиблене вивчення окремих предметів програми повної загальної освіти;створити умови для істотної диференціації змісту навчання старшокласників;сприяти встановленню рівного доступу до повноцінної освіти різним категоріям учнів відповідно до їх здібностей , індивідуальними схильностями і потребами ;розширити можливості соціалізації учнів , забезпечити наступність між загальним і професійною освітою , більш ефективно підготувати випускників школи до освоєння програм вищої професійної освіти.Модель загальноосвітнього закладу з профільним навчанням на старшому ступені передбачає можливість різноманітних комбінацій навчальних предметів , що і буде забезпечувати гнучку систему профільного навчання. Ця система повинна включати в себе наступні типи навчальних предметів : базові загальноосвітні , профільні .

Базові загальноосвітні предмети є обов'язковими для всіх учнів у всіх профілях навчання. Пропонується наступний набір обов'язкових загальноосвітніх предметів : математика , фізика , українська мова та література , російська мова і література , іноземна мова .Профільні загальноосвітні предмети - предмети підвищеного рівня , що визначають спрямованість кожного конкретного профілю навчання . Наприклад , фізика , математика - профільні предмети у фізико- математичному профілі ; українська мова та література , російська мова і література та іноземні мови - у філологічному профілі; основи менеджменту , побудова кар'єри - в технологічному профілі і т.д. Профільні навчальні предмети є обов'язковими для учнів, що вибрали даний профіль навчання.У 2010-2011 уч. року почнуть діяти нові навчальні програми , в яких кожен з профілів передбачає вивчення предметів на одному з трьох рівнів:рівень стандарту - навчальні предмети не є профільними чи базовими (наприклад , математика в художньо-естетичному профілі , історія у фізико -математичному профілі);академічний рівень - навчальні предмети не є профільними , але є базовими (наприклад , хімія у фізичному профілі);профільний рівень - передбачає поглиблене вивчення відповідних предметів , орієнтацію їх змісту на майбутню професію (наприклад , мова і література в філологічному профілі).Організація профільного навчання в нашій школі
      Профільність є ефективним способом диференціації навчання учнів у старшій школі . Саме профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно -орієнтованого навчання , розширює можливості кожного учня у виборі власної освітньої траєкторії.      У школі розроблений робочий навчальний план відповідно до нижчепереліченими нормативними документами:Концепція профільного навчання в старшій школі .Наказ МОНУ № 854 від 11.09.2009 р. .Типові Навчальні плани ЗНЗ ІІІ ступенів .Наказ МОНУ № 834 від 27.08.2009 р. .Типові Навчальні плани та програми професійно - технічного навчання учнів .Наказ МОНУ № 904 від 23.09.2010 р .Держстандарт базової и повної Загальної середньої освіти . Постанова КабМіну України № 24 від 14.02.2011р . (до 01.09.2018р . )Положення про освітній округ . Постанова КабМіну № 777 від 27.08.2010 р . ( слайд - нормативно - правова база)      При складанні плану враховується:Бажання учнів та їх батьківКадрове забезпечення школиМатеріально-технічну базу школиРегіональну особливість .